• Najnowszy numer

    Numer grudniowy zawiera ciekawe relacje z konferencji, artykuły o tematyce BIM, wzmacnianiu elementów drewnianych przez sprężanie taśmami kompozytowymi. Przenosimy się do roku 1950, gdy nasz kraj wdrażał Plan-6-letni, odbudowywał się z ruin. Do czasów odezw, komunikatów, przekraczania norm. Dla niepamiętających tych czasów jest to co najmniej „dziwne”, ale taka była historia... Czytaj więcej
  • Zachęcamy do kupna prenumeraty

    zniżka 40% dla Studentów, Członków PZITB i PIIB. Czytaj więcej
  • Elektroniczne wydanie

    Czytaj elektroniczne wydanie Przeglądu Budowlanego na swoim tablecie! Czytaj więcej
  • Numery Archiwalne

    Zapraszamy do archiwum a w nim wybrane artykuły w dostępie otwartym, zapraszamy do lektury Czytaj więcej
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Najnowszy numer

    Numer grudniowy zawiera ciekawe relacje z konferencji, artykuły o tematyce BIM, wzmacnianiu elementów drewnianych przez sprężanie taśmami kompozytowymi. Przenosimy się do roku 1950, gdy nasz kraj wdrażał Plan-6-letni, odbudowywał się z ruin. Do czasów odezw, komunikatów, przekraczania norm. Dla niepamiętających tych czasów jest to co najmniej „dziwne”, ale taka była historia... Czytaj więcej
  • Zachęcamy do kupna prenumeraty

    zniżka 40% dla Studentów, Członków PZITB i PIIB. Czytaj więcej
  • Elektroniczne wydanie

    Czytaj elektroniczne wydanie Przeglądu Budowlanego na swoim tablecie! Czytaj więcej
  • Numery Archiwalne

    Zapraszamy do archiwum a w nim wybrane artykuły w dostępie otwartym, zapraszamy do lektury Czytaj więcej
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
                  
                  

Telefon: (+48 22) 826 67 00
Email: biuro@przegladbudowlany.pl

Telefon: (+48 22) 826 67 00                Email: biuro@przegladbudowlany.pl

Kamienice H. Kołłątaja – deskowania NOE

W Gdańskiej dzielnicy Górny Wrzeszcz, a dokładniej przy ul. H. Kołłątaja, w otoczeniu historycznych kamienic, powstaje inwestycja INDAI Sp. z o.o. pod nazwą Kamienice H. Kołłątaja. Nowoczesna zabudowa wielofunkcyjna utrzymana jest w stylistyce idealnie harmonizującej z sąsiadującą architekturą starego Wrzeszcza.

 

LOTOS Asfalt pomoże samorządom zbudować trwałe drogi

Nawierzchnie, które nie pękają w czasie zimy, nie koleinują się w gorące lata i są w stanie przez wiele lat przyjmować ciężki ruch samochodowy – to zalety stosowania wysoko modyfikowanych asfaltów HiMA nowej generacji. Spółka LOTOS Asfalt prowadzi nabór projektów do programu, w wyniku którego wybuduje 15 odcinków referencyjnych z wykorzystaniem tego rodzaju asfaltów

 

Przegląd europejskich systemów kształcenia monterów rusztowań

Zawód montera rusztowań nie jest zawodem łatwym i z całą pewnością nie każdy może go wykonywać. Podstawowym wymogiem, bez spełnienia którego nie można zostać monterem, jest brak przeciwwskazań zdrowotnych do pracy na wysokości. Osoba, która montuje i demontuje rusztowania powinna posiadać również odpowiednią wiedzę i świadomość występujących w tej pracy zagrożeń oraz możliwości ich unikania lub ograniczania. Dlatego większość krajów europejskich posiada lub pracuje nad wprowadzeniem systemu kształcenia i ewentualnych prawnych wymogów związanych z wykonywaniem tego zawodu.

 

Geotechniczne uwarunkowania budowy tunelu metodą przecisku

Praca przedstawia uwarunkowania projektowe i realizacyjne tunelu w wysokim nasypie kolejowym, wykonywanym metodą przecisku. Celem pracy jest wykazanie merytorycznych przyczyn nadmiernego przedłużenia realizacji tunelu. Realizacja przecisku nie była poprzedzona rozpoznaniem nasypu kolejowego i podłoża gruntowego w miejscu przecisku. Projekt wykonawczy i technologiczny nie był poprzedzony oszacowaniem potrzebnej siły przecisku.

 

Lafarge wprowadza na rynek beton zeroemisyjny i niskoemisyjny

Lafarge w Polsce oferuje pierwszy beton o zerowym i obniżonym śladzie węglowym. W obu rodzajach betonu obniżenie śladu węglowego o 48% jest możliwe dzięki przygotowaniu odpowiedniej receptury, wykorzystaniu surowców oraz cementu o niskim śladzie węglowym. W przypadku betonu zeroemisyjnego dalsza redukcja do zera możliwa jest za pomocą systemu kompensat ONZ.

 

Relacja z budowy Wschodniej Obwodnicy Warszawy – odcinek S17

Spółka Warbud buduje dla GDDKiA 2,5 km odcinek drogi S17 (dwie jezdnie po trzy pasy ruchu). 22 listopada 2017 r. została podpisana umowa na projekt i budowę drogi ekspresowej na odcinku węzeł Zakręt (z węzłem) – węzeł Lubelska (bez węzła), stanowiącym fragment Wschodniej Obwodnicy Warszawy.

 

"Przegląd Budowlany"

poleca:
image
Historia autoklawizowanego betonu komórkowego w Polsce

Autor: Genowefa Zapotoczna-Sytek
Wydawnictwo Naukowe PWN S.A.,
Warszawa, 2019

Czytaj więcej
image
Energetyka odnawialna w budownictwie. Magazynowanie energii

Autorzy: Dorota Chwieduk, Maciej Jaworski
Wydawnictwo Naukowe PWN S.A.,
Warszawa, 2018

Czytaj więcej
image
Absolwenci Politechniki Gdańskiej i ich osiągnięcia w dziedzinie architektury
i budownictwa


Czytaj więcej

Numery Archiwalne Przeglądu Budowlanego

Ta strona używa ciasteczek (cookies). Dzięki, którym nasz serwis może działać lepiej. Szanowny Użytkowniku, zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Ogólnego Rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. chcielibyśmy poinformować Cię o sposobach oraz zasadach przetwarzania Twoich danych osobowych na stronach naszego serwisu.